1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
1.1. Společnost Česká laboratorní s.r.o., IČO: 038 88 592, se sídlem Pod Krejcárkem 975/2, Žižkov, 130 00 Praha 3, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, C 239374 je poskytovatelem zdravotních služeb ve smyslu ustanovení § 2 Zákona o zdravotních službách.
1.2. Společnost Labcentrum a.s., IČO: 048 72 878, se sídlem Pod Krejcárkem 975/2, Žižkov, 130 00 Praha 3, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. B 21413, je provozovatelem Webových stránek Poskytovatele dostupných na webové adrese www.ceskalaboratorni.cz.
1.3. Tyto VOP ve smyslu § 1751 Občanského zákoníku upravují vzájemná práva a povinnosti Smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě poskytování Služeb nabízených prostřednictvím E-shopu ze strany Poskytovatele.
2. DEFINICE POJMŮ
2.1. „Balíčkem Služeb“ se rozumí soubor konkrétních Služeb nabízený prostřednictvím E-shopu jako jednotný produkt za účelem vyšetření určitého onemocnění nebo zdravotního stavu Pacienta, přičemž každý Balíček Služeb obsahuje předem určený rozsah poskytnutých Služeb.
2.2. „Cenou“ se rozumí cena za objednané Služby nabízené v rámci Balíčku Služeb, kterou je Objednatel povinen uhradit online při objednání prostřednictvím Formuláře. Ceny jsou vždy uváděny jako konečné, včetně veškerých daní a poplatků.
2.3. „E-shopem“ se rozumí část Webových stránek, v rámci které je možné si objednat Služby Poskytovatele. E-shop obsahuje nabídku Služeb, které je možné si u Poskytovatele objednat prostřednictvím Formuláře.
2.4. „Formulářem“ se rozumí formulář umístěný na E-shopu, který slouží k objednání Služeb Poskytovatele.
2.5. „Laboratoří“ se rozumí specializované pracoviště Poskytovatele, ve kterém se provádí laboratorní vyšetření vzorků odebraných Pacientovi v Odběrovém místě.
2.6. „Občanským zákoníkem“ se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
2.7. „Objednatelem“ se rozumí osoba, která na E-shopu objednává Služby Poskytovatele, a to buď pro sebe, nebo pro třetí osobu.
2.8. „Objednávkou“ se rozumí výsledek po vyplnění a odeslání Formuláře, potvrzený ze strany Poskytovatele. Objednávka slouží jako podklad pro vystavení Žádanky.
2.9. „Odběrovým místem“ se rozumí některé z odběrových míst Poskytovatele či spolupracujících odběrových míst, které je uvedeno v seznamu Odběrových míst dostupném na E-shopu.
2.10. „Pacientem“ se rozumí osoba, které jsou přímo poskytovány Služby na základě vystavené Žádanky.
2.11. „Poskytovatelem“ se rozumí společnost Česká laboratorní s.r.o., IČO: 038 88 592, se sídlem Pod Krejcárkem 975/2, Žižkov, 130 00 Praha 3, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, C 239374. Poskytovatel je poskytovatelem zdravotních služeb ve smyslu ustanovení § 2 Zákona o zdravotních službách. Při své činnosti se Poskytovatel řídí politikou a cíli zaměřenými na nejvyšší kvalitu vyšetření a poskytování Služeb Pacientům a je akreditován dle normy ČSN EN ISO 15189.
2.12. „Provozovatelem“ se rozumí společnost Labcentrum a.s., IČO: 048 72 878, se sídlem Pod Krejcárkem 975/2, Žižkov, 130 00 Praha 3, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. B 21413, která provozuje Webové stránky včetně E-shopu.
2.13. „Smlouvou“ se rozumí smlouva o poskytnutí Služeb uzavřená mezi Objednatelem a Poskytovatelem na základě Objednávky učiněné prostřednictvím Formuláře. Smlouva může být též uzavřena ve prospěch třetí osoby (Pacienta).
2.14. „Smluvní stranou“ se rozumí v jednotném či množném čísle Objednatel a Poskytovatel.
2.15. „Službami“ se rozumí zdravotnické služby poskytované Poskytovatelem, zejména odebrání biologického vzorku a provedení následného laboratorního vyšetření, a to v rozsahu a způsobem uvedeným v Objednávce učiněné prostřednictvím Formuláře. Služby jsou prostřednictvím E-shopu nabízeny v Balíčcích Služeb.
2.16. „VOP“ se rozumí tyto všeobecné obchodní podmínky, které jsou dostupné na Webových stránkách.
2.17. „Webovými stránkami“ se rozumí internetové stránky Poskytovatele provozované Provozovatelem dostupné na webové adrese www.ceskalaboratorni.cz.
2.18. „Zákonem o zdravotních službách“ se rozumí zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, v platném znění.
2.19. „Žádankou“ se rozumí laboratorní žádanka vytvořena zdravotnickým pracovníkem Poskytovatele v Odběrovém místě na základě vytvořené Objednávky. Vystavení Žádanky je nezbytným podkladem pro provedení Služby.
3. OBJEDNÁNÍ SLUŽEB A UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Na Webových stránkách na záložce E-shop se Objednatel může seznámit s jednotlivými Balíčky Služeb, které mu mohou být Poskytovatelem poskytnuty, a to včetně Ceny za každý Balíček Služeb.
3.2. Po výběru poptávaného Balíčku Služeb může Objednatel „přejít do košíku“, přičemž v prvním kroku může zadat slevový kód, má-li takový slevový kód k dispozici.
3.3. Balíčky Služeb je možné objednat výhradně prostřednictvím Formuláře umístěného v rozhraní E-shopu.
3.4. V dalším kroku Objednatel vyplní do Formuláře následující údaje o své osobě: jméno a příjmení, telefonní číslo, email a fakturační údaje. Je-li Pacientem osoba od Objednatele odlišná, může Objednatel vyplnit též email a telefonní číslo Pacienta pro doručení výsledků laboratorního vyšetření provedeného v rámci objednaných Služeb.
3.5. Po výběru konkrétního požadovaného Balíčku Služeb a po vyplnění osobních a fakturačních údajů bude Objednatel před provedením platby informován, které z Odběrových míst je dostupné k provedení poptávaných Služeb. Pacient si může k poskytnutí Služeb vybrat kterékoliv z nich, a to kdykoliv po úhradě Ceny v souladu s čl. 5.1 VOP.
3.6. Po výběru Balíčku Služeb a kontrole správnosti zadaných osobních údajů, které může Objednatel upravovat až do okamžiku odeslání Formuláře, výběru způsobu platby a udělením souhlasu s VOP a souhlasu se zpracováním osobních údajů bude Objednatel v rámci rozhraní E-shopu informován o možnosti odeslání Formuláře, a to sdělením „Objednávka s povinností platby“. Odeslaný Formulář bude odesláním uložena v systému Poskytovatele k dalšímu zpracování a Objednateli bude odeslán email s informací o potvrzení Objednávky.
3.7. S odesláním Formuláře vzniká záznam v online platební bráně Comgate, ke které bude Objednatel následně automaticky přesměrován tak, aby mohl provést platbu Ceny. Objednateli bude současně zaslán email, který bude obsahovat odkaz k ověření stavu platby, příp. též k úhradě Ceny.
3.8. Smlouva je uzavřena úplným zaplacením Ceny Objednatelem. Za úplné zaplacení se považuje potvrzení provozovatele platební brány o připsání Ceny na bankovní účet Poskytovatele. Po uzavření Smlouvy bude Objednatel automaticky přesměrován na stránku se shrnutím Objednávky a současně mu bude na jeho elektronickou adresu zaslána Objednávka. Smlouva bude ukončena po zaslání výsledků laboratorního vyšetření Pacientovi dle čl. 5.5 VOP.
3.9. Smlouvu lze uzavřít výhradně v českém jazyce.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Cena jednotlivých Balíčků Služeb je uvedena na E-shopu.
4.2. Cenu může Objednatel uhradit Poskytovateli prostřednictvím platební brány pomocí své platební karty, a to včetně možnosti úhrady ceny prostřednictvím Google Pay či Apple Pay. Provozovatelem platební brány je Comgate a.s., IČO: 279 24 505, se sídlem Gočárova třída 1754/48b, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, sp. zn. B 3755.
4.3. Poskytovatel po úspěšně provedené online úhradě Ceny přes platební bránu vystaví fakturu–daňový doklad, který bude zaslán na elektronickou adresu Objednatele. Fakturu bude možné také stáhnout na stránce se shrnutím Objednávky, na kterou bude Objednatel automaticky přesměrován po úhradě Ceny.
5. TERMÍN A MÍSTO POSKYTNUTÍ SLUŽBY
5.1. Požadavek poskytnutí Služby může Pacient u Poskytovatele uplatnit nejpozději do 6 měsíců ode dne uzavření Smlouvy. Poskytovatel není povinen Pacientovi poskytnout objednanou Službu, ani vrátit uhrazenou Cenu, nedostaví-li se Pacient do některého z Odběrových míst dle čl. 5.2 VOP ve lhůtě 6 měsíců ode dne uzavření Smlouvy,
5.2. Poskytovatel poskytne Pacientovi objednanou Službu na kterémkoliv z Odběrových míst, které bylo uvedeno v seznamu připojenému k Objednávce, a to v provozní době Odběrového místa uvedené na E-shopu. Výběr Odběrového místa náleží Pacientovi, příp. jeho zákonnému zástupci.
5.3. Pacient, příp. též jeho zákonný zástupce, je povinen dostavit se do Odběrového místa a mít s sebou Objednávku (v elektronické či vytištěné podobě) a průkaz totožnosti. Objednávka bude předána zdravotnickému pracovníkovi Odběrového místa, který do objednávkového systému Poskytovatele zadá číslo Objednávky a doplní do Objednávky jméno a příjmení Pacienta, jeho datum narození nebo číslo pojištěnce, e-mailovou adresu a telefonní číslo pro doručení výsledku (nebyly-li zadány již při vyplnění Formuláře). Takto zkompletovaná Objednávka bude zdravotnickým pracovníkem Poskytovatele vytištěna a zaslána Laboratoři jako Žádanka.
5.4. V Odběrovém místě dle volby Pacienta, příp. jeho zákonného zástupce, proběhne odběr vzorků dle Objednávky. Zdravotnický pracovník Poskytovatele zašle odebraný vzorek společně se Žádankou, vytvořenou v souladu s Objednávkou dle čl. 5.3 VOP, do Laboratoře Poskytovatele, ve které bude provedeno laboratorní vyšetření vzorku.
5.5. Výsledky laboratorního vyšetření (výsledkový list) budou zaslány na uvedený email Pacienta prostřednictvím odkazu ke stažení výsledku. Stáhnout výsledek obsažený v emailovém odkazu bude možné pouze na základě dvoufázového ověření, a to po zadání kódu, který bude zaslán na telefonní číslo Pacienta.
6. PRÁVA A POVINNOSTI
6.1. Právo na odstoupení od Smlouvy: Objednatel může od Smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů, a to prostřednictvím odkazu „Stornovat objednávku“ dostupným v Objednávce. V tomto odkazu při uplatnění svého práva na odstoupení od Smlouvy musí Objednatel vyplnit číslo bankovního účtu, na který mu bude Cena vrácena. Pokud dojde k odstoupení Objednatele od Smlouvy, Poskytovatel mu vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy mu bylo odstoupení od Smlouvy doručeno, uhrazenou Cenu, nebo její část, která byla Objednatelem zaplacena, a to na bankovní účet, který Objednatel uvede v rámci odkazu „Stornovat objednávku“. Objednatel bere na vědomí, že od Smlouvy není možné odstoupit poté, co se Pacient dostavil do Odběrového místa a ze strany zdravotnického pracovníka Odběrového místa byla zpracována jeho Objednávka.
6.2. Právo z vadného plnění: Práva Objednatele (Pacienta) z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku, zejm. ust. § 1914–§ 1925 Občanského zákoníku. Poskytovatel odpovídá zejména za to, že Služba bude Pacientovi poskytnuta na náležité odborné úrovni postupem de lege artis a její poskytnutí je v souladu s veškerými platnými právními předpisy, zejména pak v souladu se Zákonem o zdravotních službách. Případné uplatnění práva z vadného plnění může Objednatel či Pacient uplatnit elektronicky na emailovou adresu eshop@ceslab.cz Poskytovatele, případně též na adresu jeho sídla.
6.3. Právo podat stížnost: V případě nespokojenosti Objednatele či Pacienta s poskytnutou Službou nebo s chováním zdravotnického pracovníka je Objednatel či Pacient oprávněn podat stížnost, a to elektronicky na emailovou adresu eshop@ceslab.cz, příp. též na adresu sídla Poskytovatele. Poskytovatel je povinen vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení, přičemž tuto lhůtu může v odůvodněných případech prodloužit o dalších 30 dnů. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Poskytovatel na elektronickou adresu, ze které byla stížnost zaslána, jinak na jinou adresu uvedenou stěžovatelem pro doručování.
6.4. Informovaný souhlas: Poskytovatel prohlašuje, že před poskytnutím Služby předá Pacientovi, příp. jeho zákonnému zástupci, veškeré relevantní informace související s provedením Služby, aby mohl být k provedení Služby udělen informovaný souhlas v souladu se Zákonem o zdravotních službách. Poskytovatel prohlašuje, že Pacient, příp. jeho zákonný zástupce bude poučen ve smyslu tohoto článku ústně, a to bezprostředně před provedením Služby. Informovaný souhlas se považuje za udělený i pouhým jednáním Pacienta, ze kterého vyplývá, že i po získání veškerých relevantních informací požaduje, aby mu byla Služba poskytnuta.
6.5. Poskytovatel je při poskytování Služeb Pacientovi vázán veškerými povinnostmi plynoucími ze Zákona o zdravotních službách.
6.6. Právo odmítnout poskytnutí Služby: Poskytovatel má právo odmítnout poskytnutí Služby Pacientovi, pokud:
6.6.1. Pacient, příp. jeho zákonný zástupce, odmítne prokázat svou totožnost;
6.6.2. Pacient není v doprovodu svého zákonného zástupce a/nebo zákonný zástupce odmítne prokázat právo k zastupování Pacienta;
6.6.3. Pacient si s sebou k provedení odběru vzorku nepřinese Objednávku, resp. číslo Objednávky k tomu, aby byla zdravotnickým pracovníkem zpracována ve smyslu čl. 5.3 VOP,
6.6.4. Pacient, příp. jeho zákonný zástupce, neposkytne nutnou součinnost požadovanou zdravotnickým pracovníkem Poskytovatele k odběru vzorku a následnému provedení laboratorního vyšetření;
6.6.5. Pacient, příp. jeho zákonný zástupce, se k odběru vzorku dostaví zjevně pod vlivem alkoholických nápojů, omamných látek, psychotropních látek nebo léků, nebo ve stavu, který podle uvážení zdravotnického pracovníka Poskytovatele neumožňuje provést odběr vzorku.
Odmítnutí poskytnutí Služby Poskytovatelem z některého důvodu uvedeného v čl. 6.6 VOP nezakládá právo Objednatele odstoupit od Smlouvy a povinnost Poskytovatele vrátit Objednateli uhrazenou Cenu, či její část.
6.7. Objednatel bere na vědomí, že Poskytovatel neposkytuje interpretaci, popis, odborný výklad ani odbornou konzultaci k výsledkům laboratorního vyšetření.
6.8. Všechna autorská práva k těmto webovým stránkám, textům či grafickým dílům na nich uvedeným a logu „Česká laboratorní“, jsou vyhrazena a chráněna autorským právem. Použití loga společnosti Česká laboratorní je možné pouze po udělení předchozího písemného souhlasu.
7. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A COOKIES POLICY
7.1. Provozovatel i Poskytovatel postupují při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění.
7.2. Podmínky zpracování osobních údajů jsou upraveny samostatným dokumentem, který je k dispozici na E-shopu zde.
7.3. Objednávkou jakýchkoliv Služeb je Objednatelem udělen souhlas s podmínkami ochrany osobních údajů.
7.4. Objednatel může souhlasit s ukládáním tzv. souborů cookies ve svých zařízení, která používají při prohlížení E-shopu (např. mobilní telefon, počítač atd.). Povinnosti Provozovatele, který tyto soubory ukládá na zařízení těchto osob, jsou dále upraveny zvláštním dokumentem, který je k dispozici na E-shopu zde.
8. INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE
8.1. Poskytovatele je možné kontaktovat prostřednictvím telefonního čísla +420 271 775 406 či emailu: eshop@ceslab.cz.
8.2. V případě, že dojde mezi Poskytovatelem a Objednatelem, příp. Pacientem, je-li Pacient osobou odlišnou od Objednatele, ke sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Objednatel či Pacient podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2 – Nové Město, email: adr@coi.cz, coi.cz/informace-o-adr.
9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
9.1. Vztahy vznikající na základě Smlouvy budou řešeny výhradně podle práva České republiky. V případě, že v souvislosti s poskytováním Služeb vznikne mezi Smluvními stranami spor, Smluvní strany se zavazují vyvinout veškerou snahu, aby došlo k jeho vyřešení smírnou cestou. Pokud bude nutné, aby o sporu autoritativně rozhodl soud, místní příslušnost soudu se určí dle místa sídla Provozovatele.
9.2. Znění těchto VOP může Provozovatel kdykoliv jednostranně měnit či doplňovat s tím, že aktuální znění VOP bez zbytečného odkladu uveřejní na E-shopu. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění
9.3. Odesláním Formuláře uděluje Objednatel souhlas s těmito VOP.
9.4. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti okamžikem jejich zveřejnění na E-shopu.
Labcentrum a.s.
Česká laboratorní s.r.o.
